Via Historic Route 66 naar Barstow - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu Via Historic Route 66 naar Barstow - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu

Via Historic Route 66 naar Barstow

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

28 Juni 2017 | Verenigde Staten, Barstow

We vertrekken op een redelijk vroeg tijdstip naar Barstouw. Ik rijd de eerste helft van de ruim 350 mijl naar Barstow. De eerste keer achter het stuur van de RV, maar dat gaat heel makkelijk. Wij rijden bij Seligman de Historic Route 66 op. We besluiten dit leuke plaatsje niet te bekijken, maar willen dat aan het einde van de route doen bij Kingman. Een verkeerde beslissing zal uiteindelijk blijken. Kingman is gewoon een grote stad. Jammer, maar niets meer aan te doen.

Na Kingman wordt het langzaam warmer. Als we bij Needles stoppen om te gaan tanken valt de hitte boven op ons. Death Valley is kinderspel hierbij vergeleken. Het blijkt er 47 graden te zijn. Bij het tankstation staan twee schitterende Indian motoren met leren zadeltassen. Ik vraag aan een van de motormuizen ;) of ik er een foto van mag maken. Dat mag, maar zijn vriend roept voor de grap dat dat 5 dollar moet kosten. Ja, je grootje, dacht het niet. We komen met ze in gesprek en dan blijken het landgenoten van Svenja te zijn. Ze komen uit Hamburg en hebben hier de motoren gehuurd en maken een trektocht door dit deel van Amerika. Ze vinden het ook vreselijk warm hier en de warme lucht maakt dat er niet beter op.
We rijden door en zijn voor de verandering heel blij met de airco in de auto. Je kunt het raam simpelweg niet open laten omdat dan de verstikkende warmte naar binnen komt.

Aan het einde van de middag komen we aan op de camping in Yermo, in de buurt van Barstow. De ingang wordt geblokkeerd door een aantal auto's met caravannetjes erachter. Binnen blijken een stel kwetterende vrouwen te staan die moeten inchecken. Ik raak met ze aan de praat en ze vertellen dat ze op weg zijn naar Idaho, om daar met 150 vrouwen te gaan kamperen. Ze zijn lid van een club van vijfduizend vrouwen uit heel Amerika, die in wisselende samenstelling en aantallen gaan kamperen. Mannen, kinderen en huisdieren zijn niet welkom. Lijkt mij wel wat voor Nederland/Europa. "Thecla doe je mee?":) Maar ik heb geen caravan meer en een camper wil ik niet kopen, dus dat gaat 'm niet worden.
Uiteindelijk ben ik aan de beurt en we zetten onze RV in de buurt van het vrouwenclubje en het bleef nog lang onrustig op de camping.!!!
Jack en ik gaan lekker afkoelen in het zwembad en daarna koken, afwassen en aan de drank. Gelukkig koelde het redelijk af 's nachts. Morgen naar Visalia.