Naar Visalia en Seqoia NP en Kings Canyon NP - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu Naar Visalia en Seqoia NP en Kings Canyon NP - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu

Naar Visalia en Seqoia NP en Kings Canyon NP

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

29 Juni 2017 | Verenigde Staten, Visalia

Omdat we gisteren het grootste stuk van onze reis naar Visalia al hebben afgelegd, is dit een relaxte rit. Ook nu rijd ik weer de eerste helft van de route. De omgeving is erg saai, woestijn afgewisseld met woestijn, zoals we de laatste week al zoveel gezien hebben. Wat moeten de mensen die hier lang geleden met paard en wagen kwamen, hebben afgezien. Er komt geen eind aan, lijkt het.
Pas als we in de buurt van Visalia komen, veranderd dit. We rijden door een vallei met eindeloze boomgaarden met fruit- en notenbomen. Dit is de groente-en fruittuin van Amerika. Ook wordt veel geëxporteerd naar het buitenland. Af en toe zien we grote stallen met koeien langskomen. De stallen zijn niets meer dan palen met een dak erop. De koeien staan niet in een weide maar op droog zand. Het voer zit in bakken aan de rand van de afrastering en onder het dak.
Ook vandaag is het in eerste instantie erg warm. Gelukkig is het aan het eind van de rit niet meer zo heet.
We vinden de camping redelijk snel, hij ligt in een buitenwijk van Visalia, dicht bij de autoweg. De receptie is dicht, maar er staat een bord dat we moeten bellen en dat doet Jack. Even later komt Caroline aangereden in een golfkarretje (die worden op alle campings gebruikt, hebben we gemerkt).
Ook de baas komt er al aan en zal ons inschrijven. Het is een vrolijke kerel die overal de lol van inziet. Erg leuk om zo verwelkomt te worden. Nadat we ingeschreven zijn, rijden we naar de dichtstbijzijnde supermarkt en daarna zetten we de camper op zijn plek. We liggen dicht bij de straat waar je ook de camping op kunt rijden.
We gaan zwemmen en moeten daarvoor door het clubhuis lopen. Het duurt even voor we dat door hebben, maar dan kunnen we lekker afkoelen in een "privé" zwembad. Niemand anders maakt er gebruik van.
In het clubhuis staan fitnessapparaten en een knots van een tv met makkelijke (lees lelijke) stoelen ervoor.
Op deze camping mag je alleen staan als je ouder dan 55 jaar bent. Ieder nadeel heb zijn voordeel, zou Cruyff zeggen.
Bij het zwembad hangt een bord, waarop staat dat "kinderen" jonger dan 18 jaar hier niet mogen zwemmen als ze niet onder begeleiding van een volwassene zijn. Rare jongens die Amerikanen, je mag zonder helm op een motor rijden, maar je mag niet alleen zwemmen onder je 18de.