Watsonville en Santa Cruz - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu Watsonville en Santa Cruz - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu

Watsonville en Santa Cruz

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

10 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Watsonville

Op weg naar Santa Cruz stoppen we in een stadje op te tanken en eten in te slaan. Na toch wel een lange dag, we zien weer veel fruit- en groentekwekerijen, komen we uiteindelijk op de camping aan. Het was nog even zoeken, omdat de navigatie ons via binnenwegen naar de camping leidt. Dat kan veel makkelijker ontdekken we later.
Eerst gaan we ons aanmelden en dan besluiten we om terug te rijden naar Watsonville city ;) om daar boodschappen te gaan doen. Bij de Mall zien we een Rabobank liggen en daar gaan we natuurlijk geld afhalen.
Als we weer terug zijn op de camping gaan we koken, eten en lezen danwel op de Ipad kloemelen.
De volgende dag besluiten we om geen camping in San Francisco te gaan zoeken, maar te vragen of we hier vier nachten kunnen blijven staan. Dat geeft de broodnodige rust na al dat reizen van de laatste weken. Dat kan gelukkig en ik ga eerst de laatste was draaien en de kleren die niet meer mee terug hoeven, gooi ik in de container.
We gaan te voet over een oude railroad. Deze is niet meer in gebruik, maar ik kan het toch niet laten om af en toe een blik achter me te werpen. Better safe than sorry, nietwaar. Gelukkig lopen hier geen zwerfhonden rond, zoals in de reservaten. Aangezien ik het niet zo op honden heb en al helemaal niet op die zonder baas, ben ik daar wel opgelucht over. Na een fikse wandeling komen we aan bij het strand. Het is er niet bepaald druk. Het weer is ook niet super, maar gelukkig wel droog. Toch wordt dit stuk strand bewaakt door een jonge Baywatcher. Ook zijn er een aantal kitesurfers op het water. We gaan lekker tegen het duin aanliggen, uit de wind. De zon is dan lekker. Boven ons staan mooie strandhuizen, die ongetwijfeld erg duur zullen zijn.
Na een paar uur geven we er de brui aan en lopen via het strand terug richting camping. We kunnen tussen de strandhuizen een trap nemen die ons dicht bij de camping brengt.

De volgende dag gaan we naar Santa Cruz. Dit blijkt niet het hippiestadje te zijn dat Jack zich ervan had voorgesteld. Op de boulevard staat een enorm amusementspark. Het is er erg druk met ouders en kinderen. Je kunt verschillende armbandjes kopen waar een aantal punten op staan. Deze corresponderen met de punten die je voor elke attractie moet betalen. Ook kun je een seizoenskaart kopen. Dit park staat er al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw. Wel grappig om te zien. Er is volop eten te krijgen, allemaal fastfood.
Wij besluiten om bij een visrestaurant te gaan eten. Wat een deceptie, alle vis is gefrituurd. Geen wonder dat de mensen hier dik worden. Na een paar uur gaan we weer terug naar Watsonville. Het is rushour dus de terugweg duurt erg lang.
De dag erop hangen we wat rond de camper en maken deze helemaal schoon. Aan het eind van de dag gaan de "sjon in de sjee sjien sjakken".
Morgen moeten we de camper inleveren en de metro naar de stad nemen.