Van Petaluma naar Bridgeport - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu Van Petaluma naar Bridgeport - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Lilian HendrixBrunssum - WaarBenJij.nu

Van Petaluma naar Bridgeport

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

25 Mei 2017 | Verenigde Staten, Yosemite

Na een goede nachtrust vertrokken we richting Bridgeport aan de oostkant van Yosemite. Van daaruit willen we morgen naar Yosemite en verder naar Sequoia. Onderweg maken we een stop bij een grote mall. Het is net een stadje in Disneyland. Heel veel winkels en supermarkten. We gaan eerst info vragen bij California Information, zeg maar de VVV van Amerika. Daar lunchen we en gaan dan weer verder. Omdat we op een gegeven moment een heel eind binnendoor moeten rijden, we gaan over Luther Pass, komen we pas laat aan in Bridgeport. We liggen op een kleine camping aan het water Reservation Campground. De eigenaar is er niet en zien we ook niet die avond. We horen van andere kampeerders dat we helaas niet van de oostkant naar Yosemite en Sequoia kunnen. De passen zijn gesloten en dat zal voorlopig zo blijven. Na enig nadenken besluiten we om deze twee op de terugweg te gaan bezoeken vanuit het westen.

Vandaag gaan we naar Lone Pine en blijven daar overnachten. Morgen rijden we door Death Valley naar Las Vegas. De camping hebben we al geboekt.